Czy regeneracja , czyszczenie oraz wypalanie filtra cząstek stałych rozwiąże Mój problem ?
Niestety nie. Są to procesy odsuwające w czasie jego kosztowną wymianę. DPF/FAP ma ściśle określony czas żywotności (od 80 do 240 tys. km - w zależności od technologii wykonania i eksploatacji samochodu.
Procesy czyszczenia oraz regeneracji filtra poprzez zastosowanie specjalnych środków chemicznych czy innych mniej lub bardziej znanych metod w rzeczywistości generują koszta oraz złudzenie rozwiązania problemu. Tak naprawdę nigdy nie wiemy jaka jest żywotność wyczyszczonego (zregenerowanego) filtra.
Czy usunięcie mechaniczne filtra cząstek stałych jest wystarczającym rozwiązaniem ?
Niestety nie. Komputer pokładowy zarządzający pracą silnika (ECU) posiada wbudowane charakterystyki wzorcowe przepływu spalin i różnicy ciśnień w filtrze cząstek stałych. Jeżeli usuniemy filtr mechaniczne to doprowadzimy do sytuacji w której dla wysokiego natężenia przepływu spalin różnica ciśnień osiągać będzie niskie wartości. Komputer na podstawie porównania parametrów z czujnika różnicy ciśnień oraz przepływomierza z charakterystyką wzorcową jest w stanie stwierdzić brak filtra w samochodzie i tym samym zakomunikować to odpowiednim błędem oraz ograniczeniem mocy.
Dlaczego Twój filtr cząstek stałych tak szybko się "zapchał" ?
Jest co najmniej kilka istotnych przyczyn tego zjawiska:
Czy po wykonaniu usługi problem filtra będzie rozwiązany raz na zawsze ?
Tak. Nasze rozwiązania oraz doświadczenie gwarantują, że raz na zawsze zapomnisz o filtrze cząstek stałych.
Czy stosują państwo emulatory filtra cząstek stałych ?
Stosujemy emulatory tylko i wyłącznie do aut w których wyłączenie poprzez modyfikację oprogramowania jest aktualnie nie możliwe. Dotyczy to w szczególności niektórych silników aut azjatyckich.