Oferujemy Profesjonalną Naprawę Sterowników Scania Euro 4, 5 EMS S6 MOTOROLA
Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnej diagnostyce, naprawie oraz regeneracji tych sterowników, zapewniając najwyższą jakość usług i niezawodność.
Dlaczego warto nam zaufać?
Doświadczenie i wiedza:
• Nasz zespół składa się z wykwalifikowanych specjalistów, którzy od lat zajmują się elektroniką pojazdów Scania.
• Posiadamy doświadczenie w naprawie sterowników EMS
Nowoczesne technologie:
• Używamy zaawansowanego sprzętu diagnostycznego, co pozwala nam precyzyjnie zidentyfikować usterki i przywrócić pełną funkcjonalność sterownika.
• Wszystkie sterowniki po naszej naprawie testujemy je na naszym specjalnie opracowanym symulatorze w celu weryfikacji poprawności działania elektronicznej jednostki sterującej pojazdu. W tym celu symuluje wszystkie sygnały wejściowe, odczytuje sygnały wyjściowe i jednocześnie diagnozuje ECU w celu sprawdzenia prawidłowego działania ECU.
• Zapewniamy szybką realizację naprawy, aby Twój pojazd mógł jak najszybciej wrócić na drogę.
Dlaczego naprawa zamiast wymiany?
Wymiana sterownika EMS na nowy jest kosztownym rozwiązaniem, często przekraczającym możliwości budżetowe wielu firm transportowych.
Nasza usługa naprawy:
• Obniża koszty: Naprawa jest znacznie tańsza niż zakup nowego modułu.
• Jest ekologiczna: Regeneracja komponentów zmniejsza ilość odpadów elektronicznych.
• Zapewnia jakość: Odzyskujemy pełną funkcjonalność sterownika, zgodnie z fabrycznymi specyfikacjami.
1. Mobilny dojazd i wymiana sterownika
• Szybka reakcja i dojazd na miejsce awarii – eliminujemy konieczność holowania pojazdu do serwisu.
• Wymieniamy wadliwy sterownik silnika na zregenerowany, w pełni sprawny i gotowy do działania.
2. Przygotowanie sterownika do zaprogramowania
• Zregenerowany sterownik może być na miejscu przygotowany do pracy w Twoim pojeździe.
• Zaawansowana diagnostyka i programowanie przeprowadzane przy użyciu profesjonalnych narzędzi diagnostycznych.
3. Sterowniki na wymianę – dostępne od ręki
• Zawsze posiadamy na stanie sterowniki EMS z możliwością dopasowania do Twojego auta.
• Każdy sterownik jest testowany i może być indywidualnie zaprogramowany, aby w pełni współpracować z Twoim pojazdem.
Gwarancja jakości:
• Wszystkie naprawy objęte są gwarancją, co daje Ci pewność niezawodności naszej pracy.
Nie pozwól, by awaria sterownika zatrzymała Twój pojazd – zaufaj ekspertom i przywróć pełną sprawność swojego silnika!
Awaria sterownika silnika EMS S6 Motorola w pojazdach Scania z reguły zdarza się nagle. Przeważnie dzieje się to podczas jazdy autem i wtedy może zakoczyć kierowcę wielokrotnością błędów emitowanych z przeróżnych jednostek sterujących zamontowanych w pojeździe, awaria może objawiać się różnymi komunikatami i kontrolkami na desce rozdzielczej.
Poniżej przedstawiam najczęstsze błędy i objawy awarii sterownika EMS S6.
Brak reakcji na pedał gazu.(usterka silnika)
Brak reakcji na rozrusznik. (usterka sterowania silnika)
Po rozgrzaniu silnika auto gaśnie, wyrzuca błąd ciśnienia paliwa (usterka silnika zapala się na czerwono)
Brak reakcji na alternator, nie ładuje. (usterka silnika)
Nagły spadek temperatury wody. (Ograniczenie mocy)
Po wymianie części na nowe dalej widoczne kody błędów po przeprowadzonej diagnostyce auta.
Zwarcie na wtryskiwaczach paliwa, oraz brak możliwości odpalenia auta.
Zwarcie różnych innych komponentów przyłączonych do sterownika silnika.
Samoczynne załaczenie wentylatora chłodnicy bez potrzeby.
Brak możliwości odpalenia auta. (usterka silnika na czerwono)
Brak komunikacji z komputerem sterowania silnika.
Awaria sterownika EMS S6 może powodować różnorodne błędy na desce rozdzielczej, wpływając na pracę silnika i systemów emisji spalin. W przypadku wystąpienia takich problemów kluczowe jest szybkie przeprowadzenie diagnostyki i naprawy, aby uniknąć poważniejszych konsekwencji.
Sterownik EMS S6 (Engine Management System) w pojazdach Scania to zaawansowany moduł elektroniczny odpowiadający za zarządzanie pracą silnika i systemami emisji spalin. Jest kluczowym komponentem układu napędowego, zapewniającym optymalną wydajność, zgodność z normami emisji spalin oraz niezawodność. Sterownik EMS S6 stosowany jest głównie w silnikach Euro 4 i Euro 5.
Dane techniczne sterownika EMS S6
1. Napięcie zasilania:
• Nominalne: 24V (standard dla pojazdów ciężarowych).
• Zakres pracy: 18–32V.
2. Procesor:
• Architektura 32-bitowa.
• Wysoka wydajność obliczeniowa do obsługi skomplikowanych algorytmów sterowania silnikiem.
3. Pamięci:
• ROM: Zawiera oprogramowanie sterujące (firmware) modułu.
• RAM: Przechowuje dane tymczasowe podczas pracy (np. odczyty z czujników).
• EEPROM/Flash Memory: Używana do przechowywania ustawień adaptacyjnych i danych diagnostycznych.
4. Komunikacja:
• Obsługa magistrali CAN (Controller Area Network) do wymiany danych z innymi modułami w pojeździe (np. COO, TCM, ABS).
• Standard CAN 2.0 z przepustowością do 500 kbps.
• Współpraca z narzędziami diagnostycznymi (Scania SDP3).
5. Zabezpieczenia:
• Ochrona przed przepięciami, zwarciami i zakłóceniami elektrycznymi.
• Hermetyczna obudowa chroniąca przed wilgocią, pyłem i wibracjami.
6. Obsługiwane systemy:
• Układ wtryskowy (wtryskiwacze typu PDE lub XPI w systemach Common Rail).
• Turbosprężarka (zawory upustowe lub zmienna geometria).
• Układ recyrkulacji spalin (EGR).
• Systemy redukcji emisji spalin, takie jak SCR (Selective Catalytic Reduction) i DPF (Diesel Particulate Filter).
7. Zakres temperatur pracy:
• Od -40°C do +85°C.
8. Wymiary i masa:
• Typowe wymiary: około 20 x 15 x 5 cm.
• Masa: 1,5–2 kg.
Budowa sterownika EMS S6
1. Obudowa:
• Wykonana z wytrzymałego aluminium lub tworzywa sztucznego odpornego na działanie wysokich temperatur, wilgoci i wibracji.
• Konstrukcja hermetyczna, chroniąca wrażliwe układy elektroniczne.
2. Układy wewnętrzne:
• Procesor główny: Odpowiada za przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym i sterowanie wszystkimi funkcjami silnika.
• Układy wejścia/wyjścia (I/O):
• Wejścia: Czujniki temperatury, ciśnienia, położenia wału, przepływu powietrza i spalin.
• Wyjścia: Wtryskiwacze, elektrozawory EGR, aktuatory turbosprężarki, pompy AdBlue.
3. Złącza:
• Wielopinowe złącza do podłączenia czujników, magistrali CAN i zasilania.
• Złącza są odporne na korozję i wstrząsy.
4. System chłodzenia:
• Radiatory lub inne mechanizmy pasywnego chłodzenia, które odprowadzają ciepło generowane przez procesor i układy elektroniczne.
5. Moduły pamięci:
• Moduły pamięci Flash do przechowywania danych trwałych i diagnostycznych.
6. Diagnostyka:
• Zintegrowane układy diagnostyczne do monitorowania stanu pracy sterownika i rejestrowania błędów.